متری شیش و نیم

پشت صحنه متری شیش و نیم

یک فیلم پلیسی با نویسندگی و کارگردانی سعید روستایی در سال ۱۳۹۷ برنده جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جشنواره فجر شد. نوید محمدزاده، پیمان معادی، پریناز ایزدیار از بازیگران این فیلم محبوب سال ۱۳۹۷ بودند.

در ادامه این مقاله از استودیو فردا، به گزارش پشت صحنه فیلم متری شیش و نیم و طراحی جلوه های ویژه این فیلم سینمایی می پردازیم.

متری شیش و نیم

یک فیلم پلیسی با نویسندگی و کارگردانی سعید روستایی در سال ۱۳۹۷ برنده جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جشنواره فجر شد. نوید محمدزاده، پیمان معادی، پریناز ایزدیار از بازیگران این فیلم محبوب سال ۱۳۹۷ بودند. 

متری شیش و نیم فیلمی اجتماعی است و در سال ۱۳۹۸ توانست رکورد پرفروش ترین فیلم سینمایی غیر کمدی را کسب کند. این فیلم توانست در اولین حضور بین المللی خود در جشنواره ونیز پذیرفته و به نمایش گذاشته شود.

استقبال بی سابقه مخاطبین فیلم متری شیش و نیم نه تنها در سینما بلکه در شبکه نمایش خانگی نیز چشمگیر بود. موفقیت فیلم جدید سعید روستایی باعث شد در این مقاله به بررسی جلوه های ویژه فیلم متری شیش و نیم بپردازیم. 

پشت صحنه ساخت فیلم متری شیش و نیم

  • در پشت صحنه فیلم متری شیش و نیم از طراحی جلوه های ویژه با کمک پرده کروماکی برای جایگزین کردن تصاویر پس زمینه ساختمان های تهران و دیگر سکانس ها استفاده شده است. در تعقیب و گریز ابتدای فیلم زمانی که لودر خاک را روی فراری می ریزد از تکنیک جلوه های ویژه در حذف کاراکتر و طراحی سه بعدی ساختمان استفاده شده است. 

انفجار ساختمان و ریزش مصالح در انبار تولید شیشه مدلسازی سه بعدی است. 

در سکانس های زندان، برای نمایش جمعیت داخل زندان از بازسازی تصویر و اضافه کردن جمعیت بیشتر استفاده شده است. جمعیتی که از معتادان در وسط اتوبان در حال فرار هستند نیز با تکنیک جلوه های ویژه به تصویر افزوده شده است.

جلوه های ویژه فیلم متری شیش و نیم به کارگردانی سعید روستایی توسط شرکت الزهرا وی اف ایکس به سرپرستی جواد مطوری طراحی و اجرا شده است.

باعث خوشحالیست شاهد رشد و پیشرفت سینمای ایران و خلاقیت در پروژه های فیلمسازی باشیم.

استودیو کروماکی فردا با بیش از 15 سال سابقه تولید کننده و ارائه دهنده خدمات پشتیبانی فنی فیلمسازی و استودیویی بسیاری از پروژه های سینمایی، تلویزیونی و تبلیغاتی بوده است. 

برای اطلاع از آفیش تجهیزات استودیو فردا و اجاره استودیو کروماکی فردا با ما تماس بگیرید.

این مقالات را از دست ندهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۴ از ۵