پایتخت فصل پنج

پشت صحنه سریال پایتخت

پایتخت مجموعه داستان تلویزیونی زندگی خانوادگی نقی معمولی است که با طراحی محسن تنابنده و کارگردانی سیروس مقدم تا به امروز در ۶ فصل تولید شده است. اولین فصل سریال پایتخت در سال ۱۳۹۰ از شبکه یک سیما پخش شد و در سال ۱۳۹۹ تولید فصل ششم پس از ۱۵ قسمت بخاطر شیوع ویروس کرونا متوقف گردید. در این مقاله از استودیو فردا به بررسی و تحلیل جلوه های ویژه بصری اجرا شده در این سریال می پردازیم. با ما همراه باشید و در ادامه از فیلمبرداری پشت صحنه سریال پایتخت در استودیو کروماکی با خبر شوید.

در ادامه این مقاله از استودیو فردا، به گزارش پشت صحنه فصل ششم سریال پایتخت و طراحی جلوه های ویژه این فیلم سینمایی می پردازیم.

سریال پایتخت

فصل پنجم سریال پایتخت در استودیو کروماکی فصل پنجم سریال پایتخت با طراحی و اجرای جلوه های ویژه بصری در سال ۱۳۹۶ ساخته شد. استفاده از پرده کروماکی سبز در تصویر برداری فضای باز و فیلمبرداری با پرده کروماکی آبی در استخر در پشت صحنه سریال پایتخت مشهود است. تصویر برداری بالن سواری و باران مصنوعی نیر در استودیو کروماکی انجام شده است. و پس از آن تصاویر پس زمینه حذف شده اند.

ماجر از این قرار بود؛ ارسطو ماشین شاسی بلند می خرد و همه خانواده را برای خوردن بستنی سوار ماشین جدید می کند. در میانه راه ماشین از جاده منحرف می شود و در رودخانه سقوط می کند. 

آنچه در ادامه مشاهده می کنید طراحی استوری برد سهیل دانش اشراقی و بدلکاری امیرحسین خنجری است. در صحنه تصادف که ترکیبی از چند سکانس، منحرف شدن ماشین، سقوط و افتادن ماشین داخل آب است در چند نوبت از پرده کروماکی سبز استفاده شده است.

پشت صحنه بالن سواری پایتخت در استودیو کروماکی

  • نقی معمولی خانواده خود را به سفر ترکیه می برد. بالن سواری شامل سکانس هایی است که مسئول هدایت بالن بر اثر مصرف مشروبات الکلی سکته می کند. تمامی صحنه های بالن سواری در استودیو کروماکی فیلمبرداری شده است. 
  • فیلمبرداری در استودیو کروماکی به کارگردان این امکان را می دهد تا پس زمنیه تصاویر حقیقی را با تصاویر مطلوب جایگزین کند. اجرای جلوه های ویژه بصری در کنار باد و طوفان و باران مصنوعی به واقعی جلوه دادن این تصاویر کمک بسزایی کرده است. در ادامه پشت صحنه تصویر برداری کروماکی را مشاهده می کنید.

پشت صحنه سریال پایتخت در استخر

  • پیشتر در مقاله زندگی پی توضیح دادیم آنگ لی برای تصویربرداری از کاراکتر فیلم یک استخر را تبدیل به استودیو کروماکی کرد. 
  • معمولا برای تصویر برداری فضای باز از پرده کروماکی استفاده می شود. این را می توان در تصویر برداری کروماکی آخرین فیلم انتقام جویان هم مشاهده کرد. 
  • در سریال پایتخت زمانی که کاراکترهای سریال  از بالن به داخل آب می افتند و در حال غرق شدن هستند. این سکانس در استخری با پرده کروماکی آبی فیلمبرداری شده است. و باقی سکانس ها در ساحل فیلمبرداری شده است.

پس از در گذشت خشایار الوند برای فصل ششم سریال پایتخت نویسنده های جدید استخدام شدند و تغییرات ایجاد شده در محتوای سریال انتقادات مخاطبین را در نوروز 1399 به همراه داشت. 

محسن تنابنده به عنوان طراح و سرپرست نویسندگان از آرش عباسی برای نوشتن فیلمنامه این سریال دعوت کرد. بعدها پس از پخش سریال سیروس مقدم و الهام غفوری توضیحاتی درباره تغییر فضای سریال و انتقادات مردم ارائه کردند.

پس از شیوع ویروس کرونا در اسفندماه ۱۳۹۸ در ایران ساخت سریال پایتخت متوقف شد. و ادامه ساخت سریال به زمان دیگری موکول شد. 

استودیو فردا برای تمامی دست اندرکاران این سریال آرزوی سلامتی و موفقیت دارد. امیدواریم فصل جدید این سریال با اتفاقات تازه  مخاطب پسند رضایت بینندگان این سریال را جلب کند.

مجموعه استودیو کروماکی و فیلمسازی فردا تا به امروز میزبان بسیاری از پروژه های سینمایی، تلویزیونی و تبلیغاتی بوده است. استودیو فردا آماده ارائه خدمات تولید و پشتیبانی فنی استودیویی به تمامی پروژه های فیلمسازی در سراسر ایران است. و آمادگی خود را به تمامی فیلمسازان ارائه می کند. برای اجاره استودیو کروماکی در تهران در دریافت خدات می توانید با ما تماس بگیرید.

این مقالات را از دست ندهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵