راهنمای خرید دوربین عکاسی و فیلمبرداری

انواع دوربین های عکاسی و فیلمبرداری

یک میلیون نوع دوربین مختلف در بازار وجود دارد. اگر قصد خرید دوربین داشته باشید در میان این همه تنوع کدام یک را انتخاب می کنید؟ به غیر از خواندن لیست مشخصات تک تک دوربین ها، یک راه برای فهمیدن آن این است که به سادگی دسته بندی دوربین‌های دور و بر خود را بشناسید. آیا دوربین بدون آینه می خواهید یا می خواهید خیلی سریع عکاسی کنید؟ آیا دوربین DSLR برای پروژه های فیلمبرداری شما بهتر هستند؟

شناختن انواع مختلف دوربین ها در این مقاله استودیو فردا به شما کمک می کند تعیین کنید که کدام دوربین برای پروژه های شما مناسب است.

راهنمای خرید دوربین عکاسی و فیلمبرداری

دوربین ها چند نوع هستند؟

دانستن دسته بندی دوربین ها این اطمینان را به شما می دهد که بین مدل های دوربین برای خرید راحت تر تصمیم گیری کنید. البته که تعداد بیشماری دوربین در بازار وجود دارد. ما توصیه هایی برای هر نوع دوربین ارائه داریم، اما ابتدا بگذارید به شما انواع مختلف دوربین ها را توضیح بدهیم.

راهنمای خرید دوربین عکاسی و فیلمبرداری- استودیو فردا

انواع مختلف دوربین ها:

فرقی نمی کند حرفه ای ، برای سرگرمی یا به عنوان مبتدی کار می کنید! وقتی کار با یکی از انواع دوربین ها را یاد گرفتید، حداقل یکی از انواع دوربین باید با نیازهای کار شما مطابقت داشته باشد.

انواع مختلف دوربین عکاسی و فیلمبرداری

۱-دوربین های کامپکت

دوربین کامپکت استاندارد

دوربین کامپکت استاندارد، که اغلب از آن به عنوان دوربین نقطه و عکاسی یاد می شود، دقیقاً همین کار را انجام می دهد. این دوربین ها هیچگونه تنظیمات دوربین قابل تنظیم واقعی را ارائه نمی دهند، اما فوق العاده مقرون به صرفه هستند. سبک هستند، استفاده از آنها آسان است و شما فقط با اشاره و کلیک می توانید از آنها استفاده کنید.

این دوربین ها شما را بیاد تعطیلات خانوادگیتان می اندازند. دوربین هایی متعلق به دهه 90 هستند و امروزه ، انواع مختلفی از این دوربین های کامپکت وجود دارد که به شما امکان می دهد کمی بیشتر عکاسی کنید.

دوربین کامپکت زوم

دوربین های کامپکت زوم دارای لنز زوم بهتری نسبت به استاندارد هستند. آنها لنزهای قابل تعویض ندارند اما محدوده زوم 28-300 میلی متر است. اما برای استفاده حرفه ای مناسب تلقی نمی شوند ، دارای تنظیمات نوردهی خودکار و گزینه های دستی ، از جمله ضبط HD هستند. بسیاری از مدل های فشرده زوم حداقل 12 مگاپیکسل تصویر به شما ارائه می دهند.

دوربین کامپکت پیشرفته

در حالی که دوربین های کامپکت همچنان جمع و جور و سبک هستند، کامپکت های پیشرفته به اندازه دوربین کامپکت استاندارد مقرون به صرفه نیستند. آنها حالت نوردهی دستی را امکان پذیر می کنند و تصاویر با وضوح بسیار بالاتر از قبل را فعال می کنند. برخی از آنها شامل لنزهای قابل تعویض نیز می شوند.

نتیجه

دوربین های کامپکت

راهنمای خرید دوربین عکاسی و فیلمبرداری

۲-دوربین DSLR

دوربین های DSLR دوربین اصلی اکثر پروژه های خلاقانه هستند. چه یک عکاس حرفه ای باشید یا فیلمبردار مشتاق که به دنبال ضبط فیلم برای کانال YouTube خود هستید، احتمالاً خواهید دید که این دوربین برای هر پروژه ای به خوبی کار می کند. این دوربین ها وضوح استثنایی، سطح حرفه ای و حتی بوکه باورنکردنی پس زمینه را ارائه می دهند. وضوح ویدئوها به لطف سنسورهای پیشرفته DSLR ، تنظیمات دستی دوربین و لنزهای قابل تعویض فوق العاده است.

این عبارت مخفف دیجیتال رفلکس تک لنز است ، اما مکانیزم های DSLR بسیار ساده است. نور وارد یک لنز می شود و به آینه ای برخورد می کند که آن نور را به منظره یاب منعکس می کند.

نتیجه

دوربین های DSLR

انواع دوربین های دیجیتال

۳-دوربین های بدون آینه

دوربین های بدون آینه جایگزین سبک تر و جمع و جورتری برای DSLR هستند و تصاویری با کیفیت باورنکردنی ، به ویژه فیلم را ارائه می دهند. مقایسه بین DSLR و Mirrorless قبل از تصمیم گیری ارزش بررسی دارد. بسیاری از متخصصان در حال تغییر هستند.

بدنه دوربین فاقد آینه ای است که نور را به سنسور منعکس کند، در عوض نور مستقیماً به سنسور می رود. مکانیک های بدون آینه به طور خودکار لرزش دوربین را در مقایسه با DSLR محدود می کند. و با قطعات متحرک کمتر ، بی صدا تر از DSLR هستند. با این حال ، وقتی صحبت از گزینه های لنز می شود ، تا حدودی محدود است. اطمینان حاصل کنید که ویدیو را در مورد تفاوت های اصلی بین دو پایه اصلی در عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای مشاهده می کنید.

نتیجه

دوربین های بدون آینه

انواع دوربین های دیجیتال

۴-دوربین های ماجراجویی و ورزشی

دوربین های اکشن ، که گاهی اوقات دوربین های ماجراجویی نیز نامیده می شوند ، برای فیلمبرداری در فضای باز یا در شرایط سخت دیگر بسیار مناسب هستند. آنها اغلب برای عکاسی و فیلمبرداری ورزشی استفاده می شوند. آب و هوا و ضد ضربه ، این دوربین ها به طور کلی کوچک و سبک هستند و سنسور با شیشه ای فوق العاده مقاوم محافظت می شود.

GoPro ها دوربین های اکشن پرکاربردی هستند. به دلیل سنسورهای کوچک آنها ، از نظر فنی “برای استفاده حرفه ای” نیستند. شما می توانید عکسهای بسیار باورنکردنی بگیرید و حداقل آنها را با فیلمهای دیگر از DSLR یا دوربین های بدون آینه به هم مونتاژ کنید. باز هم ، این بستگی به پروژه و نوع زیبایی شناسی کلی دارد که می خواهید به آن برسید. ویدئوی بالا GoPro جدید و تصاویر آن را نشان می دهد.

نتیجه

دوربین های گوپرو

انواع دوربین های دیجیتال

۵-دوربین های تمام نما ۳۶۰

مشابه دوربین های اکشن ، بسیاری از دوربین های 360 درجه مقاوم در برابر آب هستند و بر روی سطوح زیادی قابل نصب هستند. آنها را می توان بر روی هواپیماهای بدون سرنشین ، کلاه ایمنی ، اتومبیل قرار داد. بهترین چیز در مورد این بچه ها توانایی آنها در ضبط فیلم های بسیار جالب است. فیلم برداری 360 درجه با استفاده از لنزهای پشت به پشت. عالی برای عکاسی و فیلمبرداری ماجراجویی، مناسب برای فیلم های سبک واقعیت و قبل از تعطیلات بعدی خرید بدی نیست.

نتیجه

دوربین های تمام نما 360

انواع مختلف دوربین های عکاسی و فیلمبرداری

۶-دوربین های مدیوم فرمت

فرمت متوسط به اندازه سایر دوربین های ذکر شده در بالا رایج نیست ، فرمت متوسط هر فرمت دوربین است که از اندازه فیلم 120 استفاده می کند یا از سنسور تصویر دیجیتال متناسب با آن اندازه استفاده می کند. فرمت متوسط تصاویری کوچکتر از اندازه بزرگ (102x127mm) ، اما بزرگتر از استفاده از سنسورهای 135mm یا فول فریم می گیرد.

Hasselblad تولید کننده اصلی است. فرمت متوسط به فرمت 120 سایز فیلم اشاره دارد. این سنسور بسیار بزرگ است و کیفیت تصویر باورنکردنی دارد ، اگرچه معمولاً بسیار گران است (Hasselblad H6D-400c فقط برای بدنه 50،000 دلار قیمت دارد). اندازه آن به دلیل سنسور بزرگتر است اما لنزهای بزرگتر و قوی تری را نیز امکان پذیر می کند. ترکیبی از مگاپیکسل بالا و محدوده دینامیکی بزرگ منجر به وضوح بسیار بالا می شود. مطمئن شوید که ویدیو را تماشا می کنید تا در مورد دوربین های با فرمت متوسط بیشتر بیاموزید ، به خصوص اگر شما یک حرفه ای هستید که باید مشتریان تحت تعمیر و نگهداری بالا را تحت تأثیر قرار دهد.

نتیجه

دوربین های مدیوم فرمت

راهنمای خرید دوربین عکاسی و فیلمبرداری

۷-دوربین های فیلمبرداری

دیجیتال احتمالاً مزایای بیشتری نسبت به فیلم سنتی دارد. خوب ، احتمالاً نه – این کار را می کند. دیجیتال عکس ها را در زمان واقعی به شما می دهد و شامل هزینه های توسعه یا فیلم نمی شود. اگر در پشتیبان گیری از عکس های خود هوشمند باشید ، احتمالاً هرگز آنها را از دست نخواهید داد. اما چیزی در مورد فیلمبرداری با فیلم واقعی وجود دارد که هیچ دوربین دیجیتال نمی تواند آن را لمس کند. ظاهر و احساسی نوستالژیک که هنوز هم عکس های با وضوح باور نکردنی تولید می کند.

نتیجه

دوربین های فیلمبرداری قدیمی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۵ از ۵