کسب درآمد از یوتیوب

راهنمای کامل مانتایز کردن یوتیوب

چگونه از طریق YouTube درآمد کسب کنید؟ کار چندان ساده ای نیست و سالها طول می کشد تا فالورهای خود را پیدا کرده و از محتوایی که ایجاد می کنید درآمدزایی کنید. اما چند مرحله کلیدی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا کانال شما بتواند امروز درآمد کسب کند.

این مقاله از استودیو فردا را به تجزیه و تحلیل نحوه کسب درآمد از یوتیوب مانتایز اختصاص داده ایم تا بتوانید نحوه درآمدزایی از YouTube و درک عمیق درآمدزایی از ویدیوهای YouTube را به شما بیاموزیم.

کسب درآمد از یوتیوب چگونه است؟

فهرست مطالب کسب درآمد از یوتیوب

۱

مبانی

مانتایز کانال یوتیوب چیست؟

کسب درآمد از یوتیوب یعنی شریک شدن با یوتیوب

کسب درآمد از یوتیوب چگونه است؟

یوتیوب به شما این امکان را می دهد که از ویدیوهای خود درآمد کسب کنید.

برای دستیابی به موفقیت، ممکن است نیاز باشد که از چندین جریان مختلف درآمد استفاده کنید. بخاطر اینکه صرفاً اتکا به تبلیغات فقط شما را تا حد محدودی پیش می برد.

شما ابتدا باید محتوایی جذاب برای مخاطب ایجاد کنید و به تولید محتوا وفادار بمانید. این بدان معناست که شما باید ویدیوهایی را حداقل هر دو هفته یکبار منتشر کنید ، و لازم است که افراد مشترک کانال شما بشوند و مطالب شما را لایک کنند و به اشتراک بگذارند.

YouTube برای کسانی که این مراحل را طی می کنند برنامه ای دارد و این برنامه YouTube Partner Program (YPP) نام دارد.

آموزش ساخت ویدیو برای یوتیوب

فقط برخی از کشورها به دلیل قوانین بین المللی مجاز به کسب درآمد از کانال YouTube خود هستند و این لیست در اینجا ارائه شده است.

پس از آن، فقط چند مرحله وجود دارد که باید طی کنید. در ادامه این مقاله چند قدم را برای شما آماده کرده ایم که شما را علاقه مند به کسب درآمد از یوتیوب می کند.

مرحله ۱ - مانتایز یوتیوب را فعال کنید.

ابتدا باید شرایط برنامه شریک YouTube را بخوانید و با آن موافقت کنید.

پس از انجام این کار، می توانید وارد YouTube شوید ، برگه YouTube Studio را پیدا کرده و سپس باید “Monatization” را انتخاب کنید.

برای باز کردن قفل شرایط برنامه شریک YouTube مراحل را تا انتها دنبال کنید.

مرحله ۲ - ایجاد یک حساب AdSense

در مرحله بعد، می خواهید در AdSense ثبت نام کنید.

AdSense روشی است که گوگل  به شما (صاحبان کانال های یوتیوب) کمک می کند تا به تجارت خود کمک کنید و فضای تبلیغاتی را بفروشید.

از نظر فنی، YouTube مستقیماً پولی دریافت نمی کند. به شما توسط Google Adsense پرداخت انجام می شود. آنچه اتفاق می افتد این است که Adsense بازدیدهای شما را جمع می کند و سپس وجوه شما را در روز 21 ماه هر ماه به طور مستقیم به شما واریز می کند.

این بخش بزرگی از کل این مفهوم است زیرا شما همچنین باید اطمینان حاصل کنید که ویدئوهای شما یا دوستانه برای شرکت ها هستند یا آنقدر محبوب هستند که به عنوان منبع در معرض دید قرار گرفتن مارک ها غیرقابل انکار هستند.

اگر قبلاً یک حساب AdSense دارید، فقط می توانید آن را به کانال خود وصل کنید، اما اگر ندارید، باید یک حساب جدید ایجاد کنید.

شما فقط می توانید یک حساب AdSense را به کانال خود پیوند دهید، بنابراین اگر چند حساب کاربری داشته باشید کانال شما رد می شود.

مرحله ۳ - تنظیمات تبلیغات را انجام دهید.

اکنون باید تنظیمات تبلیغات و درآمدزایی خود را انجام دهید.

نوع تبلیغاتی را که می خواهید قبل از ویدیوهای خود پخش شوند انتخاب کنید و مطمئن شوید که آن را طوری تنظیم کرده اید که از ویدیوهای موجود و آینده شما درآمد کسب شود.

نگران نباشید همیشه می توانید بعداً برگردید و تنظیمات را تغییر دهید.

مرحله ۴ - رعایت مقررات و شرایط تأیید شراکت یوتیوب

پس از همه موارد بالا یوتیوب کانال شما را بررسی می کند تا مطمئن شود که آستانه بازدید برنامه آنها را برآورده می کند یا خیر! که عمدتا بر اساس فعالیت کانال است و سپس آنها بررسی می کنند که آیا کانال شما هیچ یک از قوانین را نقض نمی کند.برای رسیدن به این نقطه باید موارد زیر را داشته باشید:

۱-هزار مشترک

۲-چهارهزار ساعت تماشا در ۱۲ ماه گذشته

شما همچنین باید دستورالعمل های کلی حق کپی رایت را بدانید، زیرا آنها بر نحوه درآمدزایی شما در YouTube تأثیر می گذارند.

اصول اولیه کسب درآمد از یوتیوب

جمعیت شناسی یوتیوب

یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید این است که بفهمید چه کسی فیلم های شما را تماشا می کند. این به شما این حس را می دهد که باید برای چه کسانی فیلم تهیه کنید تا بتوانید پایگاه بینندگانتان را ایجاد کنید.

تبلیغات یوتیوب

از علامت دلار زرد یوتیوب اجتناب کنید.

علامت دلار زرد راهی است که YouTube به تبلیغ کنندگان می دهد تا بدانند محتوای ویدیوهای شما برای همه مخاطبان مناسب نیست.

تصور کنید که آنها شما را به عنوان فیلمی با درجه R برچسب گذاری می کنند. ممکن است جالب به نظر برسد ، اما ماندگاری کانال شما برای تبلیغات را محدود می کند. اما سوال اینجاست: یوتیوب چگونه این را تعیین می کند؟

محتوای تکان دهنده

YouTube می داند که محتوایی که برای ترساندن یا تکان دادن حواس شما ایجاد می شود ممکن است بازدیدهای زیادی داشته باشد ، اما همچنین بینندگان زیادی را از تجربه ای که به تازگی تجربه کرده اند ناراحت یا عصبانی می کند. ممکن است احمقانه به نظر برسد ، اما برای تبلیغ کننده ، بسیار ساده است.

کارفرمایی که برای تبلیغات شوینده Tide هزینه می کند هیچ وقت نمی خواهد بلافاصله تبلیغ او با یک فیلم ترسناک هالووین دنبال شود.

بی حرمتی

والدین نمی خواهند فرزندانشان ویدیوهای ناسزا بشنوند و به همین دلیل، ویدیوی شما پرچم گذاری می شود. 

گمراه ساختن

این جایی است که شما عکس جاستین بیبر را در ویدیوی خود در مورد پرورش هویج بهتر در باغ خود قرار می دهید. ممکن است چند کلیک دلخواه دریافت کنید ، اما YouTube شما را به خاطر آن پرچم گذاری می کند ، که به شانس شما برای تأیید صدمه می زند.

جدال و ستیز

اصلاحیه اول به شما اجازه می دهد تا به طور کلی هر چیزی را که دوست دارید بگویید، اما به شما حق تبلیغات نمی دهد. YouTube محتوای آنها را کمی محدود می کند، اما در بیشتر موارد، نظرات شما را متوقف نمی کند. همچنین برای چنین نوع محتوایی دلیلی ندارد به شما پاداش یا درآمدی بدهد.

کسب درآمد از تبلیغات یوتیوب

درآمد سازندگان ویدیو برای یوتیوب چقدر است؟

نرخ پرداخت YouTube بسیار پایین است. میانگین حقوق بین ۱.۵۰ تا ۳ دلار در هر ۱۰۰۰ بازدید است. به اعداد و ارقام به عنوان پرداخت YouTube برای هر بازدید نگاه کنید. پرداخت YouTube برای هر بازدید ۰.۰۰۱۵ تا .۰۰۳ سنت برای هر بازدید است.

Google Adsense برای شما چک زیر ۱۰۰ دلار را کاهش نمی دهد، بنابراین مطمئن شوید که این بازدیدها را افزایش می دهید. و این کار مشخصا زمان بر است.

نمونه بازدید کسب درآمد از کانال یوتیوب-استودیو فردا

به انتشار ویدیوها ادامه دهید و نرخ پرداخت YouTube شما باید پیوسته افزایش یابد.

برای به دست آوردن حدود ۱۰۰ دلار، باید حدود ۵۰،۰۰۰ بازدید داشته باشید. این نرخ پرداخت Youtube عالی نیست. به خصوص وقتی در نظر بگیرید که یوتیوب گفته است ۹۹ درصد از کل کاربرانی که از تبلیغات درآمد کسب می کنند فقط در اولین سال خود حدود ۱۰۰ دلار درآمد داشته اند.

اما افراد برتر YouTube فقط از طریق ویدئوهای خود درآمد کسب نمی کنند ، بلکه سایر منابع درآمدی هم از طریق این ویدیوها دارند.

۲

درآمد چندگانه

چگونه می توان در یوتیوب فراتر از ویدیوها درآمد کسب کرد؟

آموزش رایگان کسب درآمد از یوتیوب

کسب درآمد از ویدئو به تنهایی از درآمد تبلیغات یک کار دلهره آور است. در این صورت باید راههای دیگری را برای سودآوری حرفه YouTube خود در نظر بگیرید.

به دست آوردن تعداد کاربران فعال و نظر دهندگان برای کسب درآمد از تبلیغات، زمان زیادی طول می کشد.

این امر می تواند ناامید کننده باشد، به ویژه هنگامی که تنها تعداد محدودی از پرداخت های YouTube انجام می شود. اما راه های دیگری نیز برای کسب درآمد و آگاهی از نام تجاری خود در جهان وجود دارد. مانند تأییدیه های پولی.

نحوه درآمد زایی از یوتیوب

فروش اجناس از طریق یوتیوب

شما کانال YouTube و مشترکین را دارید – و طرفداران بیشتر از هر چیزی چه چیزی را دوست دارند؟ کالا تی شرت ها ، کیف های دستی ، چوب ، دکمه ، در اینجا هیچ محدودیتی وجود ندارد. اما چگونه از فروش پیراهن در YouTube درآمد کسب می کنید؟ در اینجا فقط یک آموزش وجود دارد که به نظر می رسد بسیار آسان است و ممکن به نظر می رسد.

راه های کسب درآمد از یوتیوب

اسپانسر بگیرید

تأییدیه های پولی برای محصولاتی مانند حمایت مالی یا معاملات تجاری روشهای پرسودی برای حمایت از خودتان و کانال شما است.

به گزارش نشریه ورایتی ، بلا تورن برای اینستاگرام مورد تأیید برند تا سقف ۶۵۰۰۰ دلار و برای استوری های حمایت شده در اینستاگرام و اسنپ چت بین ۱۰ تا ۲۰ هزار دلار دستمزد دریافت می کند. برای جذب اسپانسر با شرکت ها تماس بگیرید و ببینید آیا آنها علاقه مند به همکاری هستند. در اینجا چند توصیه از Think Media در مورد چگونگی مذاکره با قراردادهای حمایتی ارائه شده است.

اگر آنها هزینه های اسمی ساخت فیلم های شما را پوشش می دهند، شاید بتوانید کاری را حل کنید، اما نباید فقط تماس بگیرید و پول بخواهید.

شما باید بیننده خوبی داشته باشید و باید برنامه ای برای نحوه نشان دادن نام تجاری خود داشته باشید.

روش کسب درآمد از یوتیوب

محتوای برند یوتیوب

YouTube BrandConnect به تولید کنندگان محتوا و تبلیغ کنندگان کمک می کند تا بتوانند با یکدیگر همکاری کنند. آنها از الگوریتم پیچیده ای برای ردیابی بازدیدها، جمعیت شناسی و سهم بازار کانال شما استفاده می کنند. با همه اینها در پایان کار، مهمترین چیزی که برای هر دوطرف اهمی دارد معتبر بودن است.

کسب درآمد از یوتیوب با حمایت مالی

تامین سرمایه از طریق یوتیوب

YouTube اخیراً دکمه ای را در پایین برخی از ویدیوها اضافه کرده است که روی آن نوشته شده است “حامی”. دکمه مربوط به ویژگی است که آنها آن را “حامی مالی” می نامند. این یک پیشرفت جدیدیست که به بینندگان شما امکان می دهد محتوای منحصر به فرد دریافت کنند.

در اینجا نحوه کار به شما توضیح داده می شود:

نکته جالب در مورد استفاده از دکمه حامی YouTube این است که دقیقاً روی ویدیو وجود دارد. لازم نیست لینک بدهید یا افراد را مجبور کنید به وب سایت دیگری بروند.

درآمد خاص از طریق یوتیوب

تأمین مالی جمعی با Patreon

شما فیلم های یوتیوبتان را ساخته اید. حالا شما می خواهید برای آنها درآمد کسب کنید. Patreon به شما امکان می دهد مستقیماً با طرفداران صحبت کنید. آنها آنچه را که فکر می کنید ارزشش را دارید می پردازند. بهترین چیز در مورد Patreon این است که هیچ محدودیتی برای پذیرش اهدا وجود ندارد. در اینجا یک آموزش سریع در مورد نحوه کار همه اینها آمده است.

این بدان معناست که افراد می توانند برای اهدا به صورت ماهانه ثبت نام کنند. چندین وب سایت وجود دارد که باید هنگام تأمین سرمایه جمعی در نظر بگیرید. اولین موردی که درست در مقابل شما قرار دارد  YouTube است.

کسب درآمد از یوتیوب با فروش حق انتشار ویدیو

فروش حق کپی رایت ویدیو

گاهی اوقات یک ویدیو آنقدر بزرگ و معروف می شود که برای بسیاری قابل تشخیص است و این فرصت خوبی برای سازنده است تا آن را به مارک های بزرگ بفروشد. آگهی دهندگان عادت کرده اند از ویدئوهای ویروسی که در تبلیغات خود قرار داده اند استفاده کنند تا به نظر برسد که معمولی هستند. افراد در آگهی می خواهند مردم شادی را که هنگام تماشای یک ویدیو خاص احساس می کردند با لذت استفاده از محصول خود مرتبط کنند.

1 پاسخ
  1. سارا محمدی
    سارا محمدی گفته:

    از مطلبی که نوشته بودین خوشم اومد امیدوارم این اینترنت رو از ما نگیرن. من خودم به شخصه همه کارام رو اینترنتی انجام میدم. اینجا هر چیزی که میخوایم پیدا میشه و کسایی مثل شما با ارائه مطلبای بدردبخور دارن بهمون کمک میکنن که کارمون سریع تر راه بیفته. دم همگی شما صاحبای سایت های مختلف گرم که اینطوری کارمون رو راحت کردین.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵