فوت کندل چیست؟

آموزش نحوه اندازه گیری نور در صحنه فیلمبرداری

نور قلب و روح ثبت یک تصویر زیباست. نحوه دستکاری و نوردهی برای فیلم تا حدی هنری و به اندازه قابل توجهی فنیست. همچنین از تکنیک های خاصی برای ثبت دقیق تصویری که ما تصور می کنیم استفاده می کند.

اصطلاح فوت کندل ممکن است چند سوال ایجاد کند. فوت کندل دقیقا چیست؟ مقایسه آن با سایر واحدهای اندازه گیری نور مانند لومن یا لوکس؟

در این مقاله استودیو فردا قصد داریم درباره فوت کندل ابهام زدایی کنیم و نگاهی به نحوه کاربرد آن در فیلمبرداری و عکاسی در دنیای واقعی بیندازیم.

تعریف فوت کندل

اصطلاح فوت کندل یکی از قدیمی ترین اصطلاحات اندازه گیری نور است، اما امروز تکامل یافته و برای استفاده عکاسان و فیلمبرداران مدرن تطبیق یافته است. بیایید نگاهی به تعریف فوت کندل بیندازیم تا بفهمیم چگونه امروزه از آن استفاده می شود.

واحد اندازه گیری نور فوت کندل چیست

توضیح کامل فوت کندل

فوت کندل در نورپردازی چیست؟

فوت کندل اصطلاحی است که برای اندازه گیری میزان نوری که روی سطحی که 1 فوت از شمع  فاصله دارد قرار می‌گیرد استفاده می‌شود. واحد اندازه گیری نور “فوت کندل” ، که گاهی اوقات به اختصار FC نامیده می شود، از زمانی به وجود آمد که شمع ها منبع اصلی نور موجود بودند. از آن زمان، این اصطلاح هنوز به طور گسترده در عکاسی و فیلمبرداری برای اندازه گیری شدت نور روی یک سوژه استفاده می شود.

واحد اندازه گیری نور:

فوت کندل چه کاربردی دارد؟

مقایسه فوت کندل با لوکس نوری

قبل از اینکه به نحوه اندازه گیری نور (یک فوت کندل) بپردازیم، باید تفاوت بین آن و لوکس را درک کنید. FC و lux هر دو معمولاً هنگام اندازه گیری نور در فیلمسازی و عکاسی استفاده می شوند.

درست مانند فوت و متر هر دو برای اندازه گیری طول، فوت کندل و لوکس هر دو برای اندازه گیری نور (میزان تابش) به سطح استفاده می شود.

تفاوت اصلی بین این دو این است که FC اندازه گیری است که در سیستم اندازه گیری بریتانیایی مورد استفاده قرار می گیرد در حالی که از lux در سیستم متریک استفاده می شود.

برای درک بهتر این دو و همچنین فهمیدن اینکه چرا فوت کندل به لومن تبدیل نمی شود در فیلمسازی استفاده می شود، آموزش ویدیوی اندازه گیری نور  را در درس ویدیویی زیر مشاهده کنید.

معیار اندازه گیری نور در صحنه- استودیو فردا

به تبدیل به لوکس توجه کنید: یک فوت کندل = 10.76 لوکس. این معمولاً برای استفاده راحت تر و تبدیل لوکس به فوت کندل به حدود 10 لوکس گرد می شود. هر چراغی در صنعت دارای مشخصات ذکر شده در لوکس و FC است.

در اینجا نمودار فوت کندل با لوکس نوری که میزان نور مورد نیاز را برای فضاهای مختلف را نشان می دهد برای شما آماده کرده ایم. این نمودار همچنین تصور بهتری از تبدیل بین این دو به شما می دهد.

behind the scenes of video production in studio wh VTNYTCZ - استودیو فردا

استفاده از یک واحد اندازه گیری نور معمولاً بستگی به مجموعه ای دارد که روی آن کار می کنید و در کجای جهان هستید. برخی از مجموعه ها ممکن است از سیستم اندازه گیری بریتانیایی استفاده کنند در حالی که برخی دیگر از سیستم متریک استفاده می کنند.

نحوه محاسبه لوکس روشنایی و فوت کندل

اندازه گیری نور با فوت کندل

یادگیری نحوه محاسبه فوت کندل ها با استفاده از نورسنج به راحتی امکان پذیر است. از آنجا که FC ها همیشه سازگار هستند، هنگام جستجوی مکان و آزمایش چراغ ها روی یک مجموعه از آنها بسیار کاربرد دارد.

فوت کندل و لوکس حتی زمانی که تنظیمات دوربین شما تغییر می کند، ثابت هستند. این واحد اندازه گیری نور به شما کمک می کند تا تنظیمات دوربین خود مانند دیافراگم و ISO و همچنین میزان نور مورد نیاز خود را تعیین کنید. این ویدیو را در مورد استفاده از نورسنج ها برای اندازه گیری FC ها ببینید تا بدانید که چگونه و چرا آنها بسیار مفید هستند.

همانطور که در ویدئو اشاره شد، ارزش آن را دارد که فوت کندل ها ، لوکس و f-stop را همزمان روی صفحه نمایش نور سنج خود داشته باشید تا بر میزان نور و نوردهی دوربین نظارت داشته باشید. این به شما امکان می دهد موثر و کارآمد باشید.

برای درک کامل ارزش FC ها، بیرون بروید و یک نورسنج بخرید و آزمایش را شروع کنید. اینکار به شما تجربه ای از دنیای واقعی می دهد که هنگام رفتن به سر صحنه به شما کمک می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵