کوچه سوم، پلاک ۹
حسام الدین بیات
من در استودیو فردا درباره فیلمسازی محتوا تولید میکنم. امروز که با تولید، آموزش، خدمات و راهکارها همراه و همکار بهترینها هستیم، آرزوی بزرگی را میبینم که محقق شده است.
نویسنده کمدی بودن کار آسانی نیست. حتی اگر شما یک کارگردان باشید، دانستن اینکه چه چیزی خنده دار است و چه چیزی نیست، همیشه آسان نیست. کمدی عمدتا ذهنی است، اما اگر سعی دارید یک کمدی بنویسید، کارگردانی کنید یا حتی بازی کنید، تکنیک هایی برای این کار وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند.
در این مقاله استودیو فردا کمدی چیست و تعریف و نمونه هایی از انواع کمدی را ارائه می دهیم و برخی ملاحظات کمدی را هم بیان می کنیم.
کمدی هر اثری است که برای تحریک خنده و سرگرمی، به ویژه در تئاتر، تلویزیون، فیلم، استندآپ کمدی یا هر وسیله سرگرمی دیگر در نظر گرفته شده است. این داستان به یونانیان باستان برمی گردد، که از تعریف ادبی کمدی نشأت می گیرد که به داستان یا روایتی قرون وسطایی اشاره می کند که یک شخصیت سرگرم کننده باوجود شرایط نامناسب پیروز می شود و جلوه های طنزی ایجاد می کند. در اینجا لحن و سبک طنز است و داستان همیشه خوب پایان می یابد.
در مورد صنعت فیلم های سینمایی، تعریف ژانر کمدی آن است که شامل فیلم ها یا نمایش هایی می شود که باعث خنده مردم و پایان های مثبت می شوند. در نهایت، کمدی باعث خنده مردم می شود. اما سوالی که پیش می آید می پرسد : کمدی چگونه این کار را می کند؟
با اینکه طنز جنبه ذهنی دارد، برای موفقیت کمدی به چند نکته نیاز است.
اولین کارگردانی برادران فارلی، احمق و احمق تر، به یک بازی کمدی تبدیل شد. برای کارگردانانی تازه کاری که برای اولین بار فیلم می ساختند بسیار باورنکردنی بود. اما در واقع، آنها می دانستند چه چیزی خنده دار است و چه چیزی نیست.
در حالی که کمدی کاملاً ذهنی است، و برای آن چند تکنیک واضح وجود دارد که ممکن است کمک کننده باشد.
زمان بندی همه چیز است. نحوه ارائه شاه بیت توسط کمدین یا نحوه بازی بازیگران، می تواند بر نحوه پاسخ مخاطب تأثیر بگذارد. فقط یک مکث کوچک واقعاً می تواند یک شوخی را تقویت کند. زمان بندی خوب باعث ایجاد انتظار می شود و سپس به نتیجه می رسد.
در این کلیپ، به مکث قبل از اینکه درک واکنش خود را نشان دهد، توجه کنید.
آنچه انتظار می رود رخ دهد، اتفاق می افتد. کمدی می تواند ناخوشایند هم باشد. اما تکنیک ها دقیقاً یکسان هستند.
زندگی مجموعه ای از سوء تفاهم ها است و معمولاً این تنها راه خنده داری است.
اما در یک فیلم یا نمایش، این اتفاق برای ما نمی افتد، بنابراین وقتی می بینیم زندگی دو شخصیت بسیار سخت می شود، نمی توانیم جلوی خندیدن خود را بگیریم. تا حدی با کاراکتر های داستان می توانیم ارتباط برقرار کنیم ، اما بیشتر خنده دار است.
ببینید چگونه Shaun of the Dead با سوء تفاهم در این صحنه بازی می کند. ما انتظار داریم که شان و اد این مزاحم را به خاطر آنچه که او (یک زامبی) است تشخیص دهند. بنابراین سوء تفاهم آنها هوشمندانه و خنده دار است.
این اصطلاحات از ادبیات کمدی آمده است. اما شما آنها را در بسیاری از فیلم ها و نمایش ها دیده اید. حماسه ساختگی چیزی است که بسیار ناچیز است اما از تناسب برخوردار می شود ، مانند بزرگترین چیز در جهان.
برعکس ، تحقیر باعث می شود مسائل بزرگتر بی اهمیت به نظر برسند.
برنامه ناقص زمانی است که شخصیتی احمقانه ترین طرح جهان را ارائه می دهد و همه آن را جز شخصیت می شناسند.
چندین تکنیک وجود دارد که اغلب ترکیبی از موارد ذکر شده در بالا است، اما باز هم، کمدی واقعاً ذهنی است. تفکیک یا تعیین کمدی آسان نیست. آنچه مهم است در پایان روز این است که مردم می خندند. مهم نیست که درباره چه موضوعی باشد.
اول از همه، مردم عاشق خندیدن هستند. کمدی حال مردم را خوب می کند. اما کمدی همچنین می تواند حقایق دردناکی را آشکار کند که خندیدن آنها آسان تر است.
اگر کسی چیزی را که ما شخصاً تجربه کرده ایم، مسخره می کند، چیزی قابل ارتباط است که می تواند خنده دار باشد.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.