lights - استودیو فردا

آموزش ساخت استودیو کروماکی خانگی

صفحات کروماکی سبز عمدتا درفیلم های هالیوودی با بودجه های فراوان استفاده می شوند. فیلم های اکشن، عملی و تخیلی، فانتزی در سکانس های بسیاری با تکیه بر پرده کروماکی ساخته می شوند تا تصاویر باورنکردنی را زنده نمایی کنند. ممکن است شما بودجه ای به اندازه فیلم Avengers: Endgame را در اختیار نداشته باشید، اما صفحه سبز ممکن است همان چیزی باشد که شما برای پروژه بعدی خود نیاز دارید.

خوشبختانه، نیازی به هزینه کردن با ارقام عجیب و غریب ندارید. یادگیری ایجاد صفحه سبز بسیار ساده تر از آن چیزی هست که اکثر مردم فکر می کنند. و احتمالا با هزینه کمی هم ساختنیست.

در این مقاله از استودیو فردا به آموزش ساخت استودیو کروماکی خانگی می پردازیم، همراه ما باشید.

دستورعمل ساخت استودیو فیلمبرداری خانگی

چگونه یک پرده سبز تهیه کنم؟

در حال حاضر ممکن است از خود بپرسید: “چگونه یک پرده به جای صفحه سبز تهیه کنم؟” به هر حال، اگر در فیلم های با بودجه های بزرگ استفاده می شوند، بنابراین باید گران باشند. اما شما به راحتی می توانید باکیفیت ترین و ارزان قیمت ترین پرده سبز کروماکی دسترس شماست. شما با یک پرده سبز و پایه، می توانید  برای فیلمبرداری انواع صحنه ها در اتاق خواب یا نشیمن خود به راحتی فیلم ضبط کنید.

آموزش ایجاد یک صفحه سبز ساده

خودتان با یک پوستر کاغذی مات سبز امتحان کنید.

در هر فروشگاه لوازم تحریر می توانید مقوای پوستری سبز رنگ پیدا کنید. شما باید بتوانید مقوای سبز رنگ مات در ابعاد پوستر پیدا کنید. مقواهای آبی هم جوابگوی کار هستند اما مطمئن شوید که تفاوت بین صفحه آبی و صفحه سبز را می دانید.

اگر فقط از گردن به بالا فیلم می گیرید ، ممکن است یک پوستر کافی باشد. اما همانطور که در ویدئوی بالا نشان داده می شود، می توانید چندین  پوستر را با هم ترکیب کرده و یک سطح بزرگ ایجاد کنید که بعداً می توانید کروماکی را ایجاد کنید.

اگر از پوستر استفاده می کنید ، مطمئن شوید که از صفحه ای با سطح براق استفاده نمی کنید. سطح براق، نور زیادی را منعکس می کند و بعداً در تدوین مشکل ایجاد می کند.

پارچه سبز کروماکی

چگونه از پارچه کروماکی استفاده کنیم؟

پارچه فروشی ها اغلب دارای رول های پارچه ای عظیمی هستند و شما می توانید دقیقاً به اندازه دلخواه آن را برش دهید. شما باید بتوانید یک رنگ سبز یا آبی اساسی پیدا کنید که می تواند به عنوان پس زمینه برای صحنه شما عمل کند. استودیو پارچه سبز مناسب کروماکی مجیک گرین را دارد که فوق العاده خوب کار می کند، می توانید در ویدیوی زیر آن را بررسی کرده و اطلاعات بیشتری کسب کنید.

پارچه کروماکی که می خرید بهتر است پارچه مناسب و آهار دار باشد که برترین پوشش را ارائه دهد. نکته ای که باید با پارچه به خاطر بسپارید این است که ممکن است چروک شود. اگر قصد دارید پارچه را به مکان خاصی منتقل کنید، ممکن است لازم باشد بعداً آن را اتو کنید تا صاف شود.

پس از تهیه پارچه، به پایه ای نیاز دارید تا پرده کروماکی را در پشت سوژه آویزان کنید. پس در کنار پارچه، شما همچنین باید به پایه یا ابزار و لوازمی برای آویزان کردن پرده فکر کنید.

نقاشی دیوار با رنگ کروماکی

نقاشی دیوار با رنگ کروماکی اگرچه ممکن است برای همه مناسب یا امکان پذیر نباشد اما حرفه ای ترین روش برای فیلمبرداری بهترین کروماکیست. اما اگر دیواری اضافی یا کاذبی در جایی در دسترس دارید، می توانید آن را سبز یا آبی رنگ کنید تا یک صفحه ساده سبز همیشه در دسترس باشد.

فقط باید مطمئن شوید که رنگ سبز کروماکی مات انتخاب می کنید تا دیوار صاف و بدون موج به نظر برسد. علاوه بر این ، رنگهای مات نور را منعکس نمی کنند. دیواری که انتخاب می کنید باید صاف باشد. هرگونه ناهمواری دیوار باید کاملا صاف شود در غیر اینصورت هنگام فیلمبرداری بازتاب نور ناسازگاری خواهید داشت.

ساخت پایه پرده کروماکی دست ساز

آموزش ساخت پایه کروماکی دست ساز

دانستن نحوه ایجاد صفحه سبز رنگ کروماکی در خانه به این معنی است که بهتر است برای ساخت یک قاب استاندارد به مواد زیر توجه کنید.

اول مواد لازم را تهیه کنید:

لوله پی وی سی به متراژ لازم

4 عدد زانویی 90 درجه،

دستگاه برش لوله اره یا PVC


نمی دانید چقدر لوله پی وی سی نیاز دارید؟ این به این بستگی دارد که چقدر می خواهید فریم شما بزرگ باشد. اگر فقط به یک صفحه نمایش برای پشت سر کسی نیاز دارید زیرا از گردن به بالا فیلم می گیرید ، یک فریم با ابعاد یک متر در یک متر باید این کار را انجام دهد.

دوم لوله های را برش دهید:
اگر می خواهید یک قاب یک متر در یک متر داشته باشید، باید 4 متر لوله PVC تهیه کنید. از نظر فنی ، شما فقط به 4 پا نیاز دارید ، اما ایده خوبی این است که برای هر مورد لوله یدکی داشته باشید.

در صورتی که می خواهید فریم بزرگتری داشته باشید ، می تواند ایده خوبی باشد که آن را با برخی از سوکت های چسبان تقویت کنید.

سوم لوله های PVC را به هم وصل کنید:
با استفاده از زانو های اتصال 90 درجه، لوله های PVC را در محل اتصال به یکدیگر وصل کنید. از آنجا می توانید پارچه را به راحتی روی قاب جدید خود نصب کنید.

می توانید با خلاقیت از طرح خود استفاده کنید. اما وقتی برای فیلمبرداری فقط به یک چیز ساده نیاز دارید، مخصوصاً اگر قصد دارید ویدیوهای آموزشی، اینستاگرامی و YouTube تهیه کنید، این استودیو کروماکی خانگی با کیفیت عالی خوب کار می کند.

نکات کروماکی و پرده سبز

دیگر موارد و تکنیک های کروماکی

ممکن است چیزی سبز رنگ بخرید و فکر کنید کار تمام شده است. اما برای استفاده بیشتر از کروماکی، به مواد دیگری هم احتیاج دارید تا فیلم های خود را با بالاترین کیفیت ممکن بسازید.

اول از همه ، شما نیاز به چراغ هایی دارید که به سمت پرده صفحه کروماکی هدایت شوند تا سایه یکنواختی را ایجاد کنند. نور پردازی و نوردهی نامناسب می تواند در تدوین برای شما مشکل ایجاد کند. در حالی که می توانید با خرید برخی از چراغ های معمولی با لامپ های فلورسنت در مواقعی که بودجه کافی دارید این کار را انجام دهید.

شما همچنین به چراغ و نور پر کننده نیاز دارید. این امر برای اطمینان بهتر از این است که سوژه در پس زمینه ای که بعداً پر می کنید طبیعی به نظر می رسد. وب سایت استودیو فردا در زمینه نوردهی و نورپردازی صفحه سبز اطلاعات خوبی را برای شما آماده کرده است پیشنهاد می کنیم مقاله آموزش نورپردازی کروماکی را بخوانید.

ممکن است برای چسباندن تخته های پوستر یا پارچه به هم ، به نوار چسب سبز هم نیاز داشته باشید. و همچنین لباس کروماکی سبز هم می تواند جلوه های بسیار جالبی ایجاد کند.

بودجه شما هر چقدر که هست، می توانید یک ویدیوی خلاقانه تولید کنید. فقط از خلاقیت خودتان استفاده کنید و از آنجایی که شما یک فیلمسازی هستید، نباید برای شما کار دشواری باشد.

دستورعمل کروماکی زنده

یک کیت کامل کروماکی بخرید.

هر چه تا الان گفتیم روشهای ارزان آموزش ساخت استودیو کروماکی خانگی است. اما اگر کمی پول اضافی برای خرج کردن دارید، می توانید یک کیت کامل کروماکی بخرید. این یک راه عالی برای به دست آوردن همه چیزهایی است که نیاز دارید ، به ویژه اگر نگران تغییر پرده یا صفحه کروماکی هستید.

این ویدئو چهار گزینه عالی را در اختیار شما قرار می دهد. اما علاوه بر دریافت صفحه سبز، برخی از کیت ها دارای چراغ ها و پایه ها هستند که شما نیز به آنها احتیاج دارید تا پروژه خود را زنده کنید.

قبل از خرید هر کیت صفحه سبز ، باید ایده خوبی از آنچه می خواهید فیلم بگیرید داشته باشید. برخی از صفحه های سبز رنگی که خریداری می کنید کوچکتر هستند و برای کانال های YouTube که در آنها فقط فردی که با دوربین صحبت می کند عالی است. بقیه برای فیلمبرداری از صحنه ها با چند نفر به یک دکمه سبز رنگ روی صفحه نیاز دارند.

اگر قصد روی یک مجموعه حرفه ای سرمایه گذاری کنید حتی اگر صفحه سبز خود را می سازید ، باز هم همه بهتر است تجهیزات شما کامل ترین و حرفه ای ترین تجهیزات باشد تا بتوانید ویرایش صفحه سبز را تا حد ممکن برای پروژه تان آسان کنید.

درباره کروماکی بیشتر بخوانید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵