کد رنگ سبز کروماکی و رنگ ایده آل برای کروماکی چیست؟

تا به حال به این فکر کرده اید چرا اکثر کروماکی ها با رنگ سبز و پرده سبز ساخته می شوند؟ باید بدانید در فیلمسازی رنگ کروماکی سبز هدف خاصی را دنبال می کند. البته همین مساله برای رنگ آبی هم صادق است که گاهی اوقات در تولید فیلم ها استفاده می شود. برای استفاده از هرکدام این رنگ های زمان مشخصی وجود دارد تا بتوانید صحنه مورد نظرتان را باید کروماکی به بهترین نحو ضبط کنید.

در این مقاله از استودیو فردا همراه ما باشید تا اطلاعات جامعی درباره رنگ کروماکی و برند مجیک گرین کسب کنید.

تلفن خرید و سفارش رنگ

021-44433223

کد رنگ کروماکی

در مقالات کروماکی دیگر سایت استودیو فردا درباره رنگ سبز پرده کروماکی بارها گفته ایم دلیل اینکه از رنگ سبز استفاده می کنند این است که مردم به طول معمول از این رنگ استفاده نمی کنند. و این رنگ ها با پوست بدن انسان فاصله زیادی دارند.

برای کسانی که با تولید و فیلمبرداری سرکار دارند، دانستن کد رنگ کروماکی کمک بسزایی می کند. این اطلاعات تضمین می کند که شما کد دقیق دارید تا سبز های دیگری را در تصویر انتخاب نکنید و فقط یک رنگ خاص را در تصویر کروماکی کنید. در اینجا برای راحتی شما کد رنگ کروماکی را آورده ایم.

 

دوربین ها طوری طراحی شده اند که مانند چشم انسان کار می کنند. آنها شامل شبکه ای از حسگرها هستند که رنگ های مختلف ، قرمز ، آبی و سبز را تشخیص می دهند. اما مشابه آنچه ما اشیا را به عنوان رنگ و روشنایی خاص درک می کنیم ، اکثر دوربین ها این ورودی ها را به اطلاعات مختلف ، یعنی درخشندگی و رنگ تبدیل می کنند.

Luminance به روشنایی اشاره دارد در حالی که chrominance به محل رنگ در دایره رنگ hue / اشباع اشاره دارد.

سیستم رنگی مانسل

ویژگی  chroma keyer در دوربین ها مسئولیت جایگزین کردن صفحه سبز را برعهده دارد . این  ویژگی در دوربین های حرفه ای پیکسل های واقع شده در سمت سبز دایره رنگ را پیدا می کند. سپس یک سوئیچ ویدئویی جایگزین آن پیکسل های سبز رنگ با تصاویر پس زمینه می شود.

سایر رنگها مانند قرمز ، آبی ، زرد و نارنجی مجاز به عبور هستند و پس زمینه روی آن رنگها تأثیر نمی گذارد.

دوربین شما در این حالت اساساً قادر خواهد بود هر رنگ جداگانه را جدا کند تا بعداً در صورت لزوم بتوانید هر رنگی را از بین ببرید.

سوئیچ کروماکی در دوربین های فیلمبرداری

نتیجه نهایی به این صورت در می آید که  کاراکترهای روی صفحه به جای اینکه داخل استودیو باشند جلوی جنگل هستند. با استفاده از صفحه سبز می توانید هر چیزی را که می خواهید ایجاد کنید و به همین دلیل افراد مقابل صفحه سبز نباید سبز رنگ بپوشند. در غیر این صورت ، کروماکی نیز آن را به پس زمینه تبدیل می کند.

ویدیوی زیر اشتباه خنده دار گزارشگر هواشناسی شبکه فاکس را نشان می دهد که لباس همرنگ با پرده کروماکی سبز پوشیده است و خودش هم کروماکی شده است.

پس دلیل اینکه صفحه های قرمز یا نارنجی را پیدا نمی کنید به این دلیل است که این رنگ ها روی پوست انسان ظاهر می شوند. رژگونه یا آفتاب زدگی به این معنی است که صورت فرد نیز در پس زمینه ظاهر می شود.

پس، چرا رنگ آبی وارد معادله می شود؟

بهترین رنگ برای کروماکی

رنگ کروماکی جایگزین سبز

لزوما رنگ دقیقی در اینجا مورد نظر نیست. نرم افزار های کروماکی قادر به جدا کردن هر چیزی است. مهمترین چیز این است که شما نمی خواهید صفحه با عکس دیگری در عکس مطابقت داشته باشد. احتمالاً به همین دلیل است که این صحنه در فضای باز در فیلم Parasite نیاز به استفاده از پرده آبی دارد.

تلفن خرید و سفارش رنگ

021-44433223

مقایسه رنگ سبز با آبی کروماکی

در شات آغازین فیلم ، می توانید یک صفحه آبی را در پس زمینه مشاهده کنید. این به دلیل وجود یک قوطی سبز است که به طور برجسته درست در کنار پنجره قرار دارد.

در واقع هنگامی که کروماکی برای اولین بار مورد توجه قرار گرفت، این صفحه های آبی بودند که مورد استفاده قرار گرفتند. لاری باتلر اولین بار در سال 1940 در فیلم دزد بغداد از این روش استفاده کرد و به همین دلیل برنده جایزه اسکار شد. در سالهای بعد، رنگ صفحه سبز محبوبیت بیشتری پیدا کرد. آبی و سبز از رنگ کروماکی های خوبی برای استفاده بودند زیرا نزدیک به هم روی چرخ رنگ قرار گرفته اند.

ظهور صفحات سبز به استفاده از دوربین های دیجیتال برمی گردد. حساسیت سنسورهای دوربین به نور سبز بیشتر بود، به این معنی که در مقایسه با صفحه آبی، حذف یک صفحه سبز از عکس آسان تر بود. اما این بدان معنا نیست که صفحه های آبی کاملاً از مد خارج شده اند. و اگر می خواهید در صحنه خود رنگ سبز داشته باشید (مانند مورد Parasite)، پس باید رنگ دیگری را انتخاب کنید.

رنگ کروماکی سبز برای پس زمینه

آیا از هر رنگی به جای سبز می توان استفاده کرد؟

پاسخ کوتاه: بله!

از نظر فنی ، می توانید از هر رنگی برای پس زمینه خود استفاده کنید و بعداً آن را با چیز دیگری عوض کنید. اما تقریباً با هر رنگ دیگری خارج از سبز و آبی مشکلاتی وجود خواهد داشت. اگر می خواهید صفحه کروماکی خود را بسازید ، بهتر است به رنگ سبز یا آبی بچسبید. 

به عنوان مثال، رنگ قرمز، زرد و قهوه ای در رنگ پوست افراد دیده می شود. پس زمینه قرمز همراه با رژ لب قرمز یا رژگونه قرمز می تواند بعداً در فرآیند کروماکی مشکلاتی ایجاد کند که توسط فیلم زیر ثابت می شود.

ممکن است فکر کنید با چیزی ساده تر مانند سفید، سیاه یا خاکستری بهتر می توانید کروماکی کنید. اما دوباره، این رنگ ها معمولاً در لباس و رنگ پوست دیده می شوند. به طور خاص، مقداری خاکستری اغلب در اکثر اشیا یافت می شود، بنابراین وقتی نوبت به کروماکی کردن می رسد، سیستم تشخیص رنگ نمی داند روی کدام سایه تمرکز کند.

به طور کلی ، بهتر است رنگ کروماکی آبی یا رنگ سبز کروماکی را انتخاب کنید. هرچه پرده یا صفحه شما رنگ یکدست تر و یکنواحت تری بیشتری داشته باشد، احتمال اینکه به مشکل در کروماکی کردن بخورید کمتر است. 

رنگ کروماکی مجیک گرین

خرید رنگ سبز کروماکی

رنگ کروماکی مجیک گرین

استودیو فردا رنگ سبز کروماکی تخصصی خود را که در بیش از یکدهه روی دیواره های استودیو کروماکی استفاده می کند را پیشنهاد می کند. برای خرید رنگ کروماکی سبز می توانید با ما تماس بگیرید.

رنگ1 - استودیو فردا

درباره کروماکی بیشتر بخوانید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵