فروش پرده کروماکی سبز

پرده سبز چیست؟ چه کاربردی دارد و چگونه کار می کند؟

تا به حال موقع تماشای یک فیلم علمی تخیلی به این فکر کرده اید که چگونه ساخته شده است؟ 

خیلی از سکانس های فیلمبرداری شده روی کره ی ماه عملا در یک سوله فیلمبرداری شده اند. خوشبختانه استفاده از تکنیک صفحه/پرده سبز بسیار ارزان تر و عملی تر از سفر به ماه برای فیلمبرداری به نظر می رسد. آنقدر ارزان که حتما در فیلم بعدیتان به دنبال این خواهید بود که از تکنیک پرده سبز استفاده کنید.

اما برای اینکه بدانید پرده سبز چیست و چگونه کار می کند و راه های متنوع استفاده از آن چه هستند، این مقاله از استودیو فردا را دنبال کنید.

صفحه سبز (گرین اسکرین) چیست؟

اول از همه بیایید پرده سبز را تعریف کنیم.

هر روز و هر سال جلوه های ویژه کامپیوتری بیشماری به فیلمهای تلویزیونی و سینمایی افزوده می شود. این روزها حتی در محتوا های شبکه های مجازی هم استفاده از تکینک های جلوه های ویژه به چشم می خورد.

صفحه سبز (گرین اسکرین) در واقع یک پرده سبز پارچه ای قرار گرفته در پس زمینه موقع تصویر برداری با دوربین است.

همینطور که در ادامه توضیح می دهیم، لازم نیست حتما صفحه یا پارچه شما سبز باشد. (همان طور که همیشه هم نبوده است!)

اما گول ظاهر ساده ی این صفحات سبز رنگ را نخورید. چون می توانند تصاویر پیچیده و خلاقانه ای خلق کنند.

تلفن خرید وسفارش پرده

021-44433223

صفحه سبز (گرین اسکرین) ویدیویی

صفحه سبز چیست؟

یک گرین اسکرین در واقع پس زمینه بزرگ سبز رنگیست که کار را برای تغییرات دیجیتالی بعد فیلمبرداری آسان می کند. در فرآیند پس تولید فیلمسازی، دپارتمان های جلوه های ویژه ، پس زمینه سبز را با هر چیز دلبخواهی می توانند تغییر دهند.

پرده سبز چگونه کار می کند؟

پروسه کروماکی یا کامپوزیتینگ شامل قرار دادن دو لایه روی هم می باشد.

  • لایه اول: سوژه مقابل پرده
  • لایه دوم: جلوه های ویژه یا طرح های گرافیکی که روی صفحه سبز قرار داده می شوند.

جلوه های ویژه

پرده سبز چه کاربردی دارد؟

پرده سبز بیشتر در فیلمهای آموزشی، تاریخی، علمی تخیلی و ابر قهرمانانه، تبلیغاتی و موزیک ویدیو کاربرد دارند. اما کاربرد اصلی آنها در واقع بی انتهاست. در ویدیوی زیر بیشتر متوجه می شوید که امروزه صحنه های فیلمبرداری چگونه با پرده یا صفحه سبز ساخته می شوند.

اما کروماکی فقط محدود به منظره و پس زمینه نیست. بلکه کاربرد های بیشتر دیگری هم دارد. اتاق های خبر و هواشناسی عمدتا در مقابل پرده سبز فیلمبرداری می شوند.

تولیدات خیلی بیشتری هم به نظر می رسد از پرده سبز استفاده می کنند. ولاگرها، عکاس ها، صنعت ویدیو گیم، مدرسین و اساتید یا هر اینستاگرامر دیگری، همه در حال یادگیری این هستند که چگونه از پرده سبز استفاده کنند.

ما در استودیو فردا سالیان سال پروژه های کروماکی متفاوتی را تجربه کرده ایم و به تولید کنندگان بسیاری پشتیبانی فنی کروماکی داده ایم، همراه ما باشید تا درباره این تکنولوژی بیشتر صحبت کنیم.

خاستگاه تکنولوژی پرده سبز

چرا پرده سبز اختراع شد؟

امروز که داریم از تکنولوژی و پرده سبز توامان در جلوه های ویژه استفاده می کنیم، حس بی نظیری داریم. اما همیشه هم اینطور نبوده است.

اولین بار در 1898 جرج آلبرت اسمیت با یک پارچه مشکی چند شیء را ناپدید کرد. شاید به همین خاطر شناخته شده ترین کاربرد اولیه کروماکی در زمان ساخت فیلم سرقت بزرگ قطار باشد. در آن زمان شیشه ای قطار را سیاه کردند و بعدا مناظر پس زمینه را اضافه کردند. فیلم زیر اولین بکار گیری کروماکی را نشان می دهد. 

نمونه های قدیمی اعلب کارهای ظریفی بودند ، اما از نظر تاریخی قابل توجه بودند. دیگر لحظات قابل توجه استفاده از این تکنیک عبارتند از:

در سال 1933 میلادی تکنیک کروماکی برای فیلم مرد نامرئی استفاده شد. 

در سال 1988 فیلم چه کسی برای راجر ربیت پاپوش دوخت هم بابت جلوهای ویژه بسیار خلاقانه اعم از انیمیشن و کروماکی برنده جایزه اسکار شد.

راجر ربیت

در نهایت پس از دهه های تکامل تکنیک پرده سبز، کروماکی به چیزی بیشتر از یک موضوع جدید تبدیل شده است، به همین خاطر امروز ه یک عنصر جدایی ناپذیر ذر فیلمسازی و تولید ویدیو است. نقاط عطفی هم در این مسیر وجود داشته است که این نوع جلوه های ویژه بصری را محدود کرده است. اما تعداد انگشت شماری از پروژه ها مانند ماتریکس انقلابی را رقم زده اند.

چرا گرین اسکرین سبز است.

تفاوت پرده سبز با پرده آبی در چیست؟

تا اینجای کار می دانیم که پرده سبز چیست. اما چرا سبز است؟ خب، همانطور که در مقاله رنگ کروماکی توضیح داده شد همیشه اینطور نبود.

اول سیاه، بعد آبی ، سپس زرد و امروزه بیشتر سبز استفاده می شود.

در این صنعت بلاخره پس از آزمون خطاهای بسیار روی رنگ سبز توافق شد. به این خاطر که برای کامپوزیتینگ و تدوین کردن رنگ پس زمینه باید متفاوت از رنگ پوست و لباس انسان باشد. در نظر بگیرید که اکثر مردم رنگ سبز نئونی به صورت متداول نمی پوشند. اما آبی قطعا یکی از انتخاب ها برای رنگ لباس است.

فارق از اینکه جلوی کروماکی چه رنگی بپوشیم، آبی یا سبز هر کدام مزایای فنی خود را دارند:

رنگ سبز به طور پیش فرض برای دوربین های دیجیتال راحت تر است. به نور کمتری نیاز دارد. در روز عملکرد بهتری دارد. اما به سختی می تواند بخوبی با بازتاب نور مقابله کند.

اما رنگ آبی لبه های تمیزتر و بازتاب نور کمتری دارد. بهتر است در شب استفاده شود، اما قطعا نوردهی بیشتری نیاز دارد.

این مقایسه بین رنگ سبز و آبی گرین اسکرین نشان می دهد که از چه رنگی در کدام سناریو استفاده شود.

برای تجزیه و تحلیل بیشتر در این باره حتما مقاله رنگ کروماکی را بخوانید.

 

استودیو کروماکی

خرید پرده کروماکی

پرده سبز کروماکی با برند مجیک گرین برای تمامی پروژه های تولید فیلم تلویزیونی و سینمایی توسط استودیو کروماکی فردا تولید و عرضه می شود.

برای مشاوره خرید پرده کروماکی سبز می توانید با ما تماس بگیرید یا مقاله استودیو کروماکی خانگی خود را راه اندازی کنید را مطالعه کنید.

لازم به ذکر است کالای خریداری شده به صورت پس کرایه (هزینه ارسال به عهده مشتری) به سراسر ایران ارسال می گردد.

تست و بررسی پرده سبز کروماکی مجیک گرین از جنس فون شطرنجی

در ویدیوی زیر تست و بررسی پرده سبز کروماکی مجیک گرین و فرآیند حذف کروماکی با نرم افزار ادوبی پریمیر را تماشا می کنید. لازم به ذکر است این پرده با عرض سه متر به فروش می رسد و حداقل سفارش برحسب متر طول سه متر می باشد.

امروز در کروماکی چه خبر است.

آینده پرده سبز به کجا می رود؟ پایان کروماکی نزدیک است؟

ما از گذشته بسیار یاد گرفته ایم و در یک قرن گذشته مسیری طولانی ای طی کرده ایم. می خواهید درباره آینده چه بگوییم؟ به کجا خواهیم رفت؟ آیا تا ابد به کروماکی و گرین اسکرین می چسبیم و رنگ پرده سبز و آبی را عوض می کنیم؟ یا جایگزین بهتری داریم؟

به فیلم زیر نگاهی بیندازید که بجای تکنیک کروماکی، دیوار های LED استفاده شده است. کلیپ زیر پشت صحنه ای در مورد پیشرفت سیستم واقعیت مجازی و مزایای ایده آل بودن این سیستم است.

این دیوار های LED مانند تلویزیون LED شما عمل می کنند و تصاویر گرافیکی و سه بعدی در پس زمینه مجموعه شما قرار می دهند. بنابراین به جای عکس گرفتن و تنظیم تمام اشیا و هماهنگی با بازیگران در مقابل پرده سبز، این کار را مقابل پس زمینه LED انجام دهید.

این کار می تواند برای بازیگران ، کارگردانان و فیلمبرداران بسیار مفید باشد. هزینه کوتاه مدت این گونه پروژه های زیاد به نظر می رسد اما در دراز مدت، می تواند در مکان ها ، ساختمان سازی های و بعدها در تولید صرفه جویی کند.

با اینکه هنوز پرده سبز بر کروماکی سلطنت می کند اما شرکت های دیگر در حال آزمایش در داخل دوربین ها و تصاویر هولوگرافیکی هستند. ما در استودیو فردا و دیگر تصویر سازان به زودی به شما خواهیم گفت که پرده سبز از گذشته عبور خواهد کرد و آینده بهتر، ارزان تر و کارآمدتری خواهد داشت.

اگر همه چیز تغییر کند؛ ما در استودیو فردا به زودی به شما اطلاع می دهیم.

درباره کروماکی بیشتر بخوانید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵